COSE MESAFELİ SATIŞ SÖZLEŞMESİ 

TARİH               __ /__/ ___

TARAFLAR

(1)          Merkez Ofisi Saniye Ermutlu Sok. Kozyatağı Mahallesi No:10A/8, Kadıköy/İstanbul  adresinde bulunan Cose Kozmetik Sanayi ve Limited Şirketi (“Cose/Satıcı”);

Satıcı Telefon: 0850 307 97 97

Satıcı Fax: 0216 467 99 98

Satıcı Ürün İade adresi:  Dilovası Organize Sanayi Bölgesi 5. Kısım Mah. D-5007 Sokak No:11 41454, Dilovası / Kocaeli – Türkiye

Mersis No: 838075611100001

(2)          http://www.cose.com.tr adresinden hizmet veren Web sitesinden alışveriş yapan internet kullanıcısı (“Alıcı”).

 

Alıcı Telefon:

Alıcı Adres:

Alıcı E-posta:

 

1        KONU

İşbu Sözleşme’nin konusu Cose’nin sahip olduğu http://www.cose.com.tr/ adresindeki Web Sitesi üzerinden sipariş edilen aşağıda detayları belirtilen ürün/ürünlerin satışı ve teslimi ile ilgili mevzuat hükümleri gereğince tarafların hak ve yükümlülüklerinin belirlenmesidir.

2        ÜRÜN 

Alıcı’nın şipariş ettiği ürün detayları aşağıdaki gibidir.

 

Ürün

Adet

Fiyat (KDV Dahil)

Ara Toplam

 

 

 

 

Sipariş İşlem ve Gönderim Ücretleri

Ödeme Şekli

 

Satış Fiyatı

 

Toplam

 

Teslimat Adresi

 

Teslim Edilecek Kişi

 

Fatura Adresi

 

 

Teslimat Prosedürü. Cose tarafından yalnızca Türkiye sınırları içerisinde yurtiçi kargonun dağıtım alanına teslimat hizmeti sağlanmaktadır. Ürün Satıcı’nın anlaşmalı olduğu kargo ile Alıcının adresine teslim edilecektir. Sipariş alındıktan sonra tahmini teslimat süresi Satıcı tarafından bildirilecektir. Teslimat süresi, Sipariş onayı mailinin gönderilmesinden ve Sözleşmenin kurulmasından itibaren azami otuz (30) gündür.

Kargo şirketinin haftada bir gün teslimat yaptığı bölgelerde, sevk bilgilerinde yanlışlık ve eksiklik olduğu hallerde, bazı sosyal olaylar ve doğal afetler gibi Cose’nin elinde olmayan sebeplerle önleyemeyeceği durumlarda belirtilen teslim süresinde gecikme olabilir. Bu gecikmelerden dolayı Satıcı sorumlu tutulamaz. Ürün, Alıcı’dan başka bir kişi/kuruluşa teslim edilecek ise, teslim edilecek kişi/kuruluşun teslimatı kabul etmemesinden, sevk bilgilerindeki yanlışlık ve/veya Alıcı’nın yerinde olmamasından doğabilecek durumlardan ve ekstra kargo bedellerinden Satıcı sorumlu değildir. Belirtilen günler içeriğinde Ürün/ürünler Alıcı’ya ulaşmadıysa teslimat problemleri müşteri hizmetlerine 850 307 97 97 hatlı numaradan ulaşılarak derhal bildirilmelidir.

Alıcı teslim anında sipariş etmiş olduğu ürünün faturasına/teslimat fişine uygun olarak iletildiğini kontrol etmekle ve ürünleri teslim aldığına dair teslimat fişini imzalamaya ve kargo şirketi görevlisine teslim etmekle yükümlüdür. Zarar görmüş paketler teslim alınmayarak Kargo Şirketi yetkilisine tutanak tutturulmalıdır. Eğer kargo şirketi yetkilisi paketin hasarlı olmadığı görüşünde ise, paketin orada açılarak ürünlerin hasarsız teslim edildiğini kontrol ettirme ve durumun yine bir tutanakla tespit edilmesini isteme yükümlülüğü Alıcıdadır.  Paket Alıcı tarafından teslim alındıktan sonra kargo şirketinin görevini tam olarak yaptığı kabul edilmiş olur. Zarar görmüş paket kabul edilmemiş ve tutanak tutulmuş ise, durum, tutanağın Alıcıda kalan kopyasıyla birlikte en kısa zamanda Satıcı’ya yazılı olarak bildirilmelidir. 

3        CAYMA HAKKI

 

Alıcı, Ürünün kendisine veya gösterdiği adresteki kişi/kuruluşa tesliminden itibaren 14 (On dört) gün içinde hiçbir sebep göstermek zorunda olmaksızın cayma hakkına sahiptir.

Cayma hakkının kullanılması için Alıcı veya Alıcı tarafından belirlenen üçüncü kişinin ürünün teslim aldığı günden itibaren 14 (on dört) günlük süre içinde Alıcı’nın, Müşteri Hizmetleri Hattı’nı aramak suretiyle bildirim yapması ve paylaşarak ürünü teslimden itibaren 14 (on dört) gün içerisinde Satıcı’ya ulaştırması gerekmektedir. Aksi halde, cayma hakkı talebi geçersiz sayılacaktır.  Alıcı, sözleşmenin kurulmasından malın teslimine kadar olan süre içinde de cayma hakkını kullanabilir. Cayma hakkı süresinin belirlenmesinde aşağıdaki süreler esas alınır;

 Alıcı’nın iade talebi olumlu karşılansa da kullanılmış, ambalajı açılmış ya da bozulmuş ve iadesi sağlık ve hijyen açışından uygun olmayan ürünlerin iadesi yapılamamaktadır. Bu kapsamda şampuan, duş jeli, cilt ve saç bakım ürünleri gibi iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayan ürünler için iade yapılamamaktadır. Koruma ambalajı bulunan makyaj, cilt bakım ürünlerinde de koruma bandı açıldığı takdirde iade işlemi yapılamamaktadır. İade etmek istenen ürünlerin bu koşulları karşılamaması durumunda iade onayı iptal edilerek  anlaşmalı kargo şirketi  ile ürünler. Alıcı Ödemeli olarak tarafınıza gönderilmelidir.

Alıcı’ya siparişinden ya da internet sitesindeki fotoğrafından veya açıklamalarından farklı ürünler iletilmesi durumlarında, cayma hakkının kullanılması ürünün güvenlik etiketi açılmamış olması şartına bağlıdır.

Satıcıya ulaşan iade ürün iş bu sözleşmede belirtilen koşulları sağladığı takdirde iade olarak kabul edilir, geri ödemesi de alıcı kredi kartına/hesabına yapılır. Ürün iade edilmeden bedel iadesi yapılmaz. Kredi Kartına yapılan iadelerin kredi kartı hesaplarına yansıma süresi ilgili bankanın tasarrufundadır.

Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği,  “Cayma Hakkının İstisnaları” başlıklı madde 15 uyarınca, aşağıdaki hallerde Alıcı cayma hakkını kullanamaz.

  •          Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve satıcı veya sağlayıcının kontrolünde olmayan mal veya hizmetlerde,
  •          Tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallarda,
  •          Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek malların tesliminde,
  •          Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; şampuan, duş jeli, cilt ve saç bakım ürünleri gibi iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayan ürünlerde,
  •          Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallarda,
  •          Malın tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması halinde maddi ortamda sunulan kitap, dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemelerinde,
  •          Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında, gazete ve dergi gibi süreli yayınların tesliminde,
  •          Belirli bir tarihte veya dönemde yapılması gereken, konaklama, eşya taşıma, araba kiralama, yiyecek-içecek tedariki ve eğlence veya dinlenme amacıyla yapılan boş zamanın değerlendirilmesi hallerinde,
  •          Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler veya tüketiciye anında teslim edilen gayri maddi mallarda,
  •          Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetlerde.


4        TARAFLARIN HAK VE YÜKÜMLÜLÜKLERİ

 

4.1.Ürün ve Hizmetlerin Kullanımı. Alıcı, satışa konu Ürünün temel nitelikleri, vergiler dahil olmak üzere satış fiyatı, ödeme sekli, teslimat koşulları ve masrafları vs. Ürün ile ilgili tüm ön bilgiler ve cayma hakkının kullanılması ve bu hakkın nasıl kullanılacağı, iade koşulları, şikayet ve itirazlarını iletebilecekleri resmi makamlar vs. konusunda açık, anlaşılır ve internet ortamına uygun şekilde bilgi sahibi olduğunu bu ön bilgileri elektronik ortamda teyit ettiğini kabul ve beyan eder. Alıcı siparişi verdiği anda işbu Sözleşme hükümlerini ve Cose Online Satışlar için Hüküm ve Şartları kabul etmiş sayılır.  

4.2.İkame Ürün ve İptal.Satıcı, Ürünün yerine getirilmesinin imkânsızlaşması halinde sözleşme konusu yükümlülüklerini yerine getiremezse, bu durumu, Sözleşmeden doğan ifa yükümlülüğünün süresi dolmadan Alıcı’ya bildirir ve stoklarında bulunması halinde Alıcı’ya eşit kalite ve fiyatta farklı bir ürün tedarik edebilir. Satıcı herhangi bir sebep belirtmeksizin siparişi reddetme hakkına sahiptir. Satıcı herhangi bir sebeple (örneğin ödeme sistemlerindeki sıkıntılar) siparişi işleme alamaması durumunda Alıcı’yı telefon veya e-mail yolu ile bilgilendirebilir.

4.3.Ödeme İptali. Alıcı, Ürünün teslimatı için işbu Sözleşme’yi elektronik ortamda teyit edeceğini, herhangi bir nedenle Ürün bedelinin ödenmemesi ve/veya banka kayıtlarında iptal edilmesi halinde, Satıcı’nın Sözleşme konusu ürünü teslim yükümlülüğünün sona ereceğini kabul, beyan ve taahhüt eder.

4.4.Kredi Kartının Usulsüz Kullanımı. Alıcı, Ürünün kendisi veya gösterdiği adresteki kişi ve/veya kuruluşa tesliminden sonra Alıcı'ya ait kredi kartının yetkisiz kişilerce haksız kullanılması sonucunda Ürün bedelinin ilgili banka veya finans kuruluşu tarafından Satıcı’ya ödenmemesi halinde, Alıcı Sözleşme konusu ürünü 3 gün içerisinde nakliye gideri Satıcı’ya ait olacak şekilde Satıcı’ya iade edeceğini kabul, beyan ve taahhüt eder.

4.5.Bilgilerin Doğruluğu. Üye, kendisi tarafından sağlanan bilgi ve içeriklerin (Ad, soyad, telefon numarası elektronik posta vs.) doğru, eksiksiz ve hukuka uygun olduğunu, Cose Web sitesine ve mobil uygulamasına teknik ve fiziki zarar vermediğini/vermeyeceğini, hiçbir kanun, yönetmelik ve sair mevzuata aykırı ve ihlal edici nitelik taşımadığını, üçüncü kişi haklarını ihlal etmediğini ve etmeyeceğini taahhüt eder. Kişisel verilerinde değişiklik olması halinde gerekli güncellemeleri yapacağını aksi halde Cose’nin sorumlu olmayacağını kabul, beyan ve taahhüt eder. Cose, Üye tarafından iletilen, yüklenen, değiştirilen veya sağlanan bilgi ve içeriklerin doğruluğunu araştırmakla, bu bilgi ve içeriklerin güvenli, doğru ve hukuka uygun olduğunu taahhüt ve garanti etmekle yükümlü ve sorumlu değildir. Üye tarafından sağlanan bilgi ve içeriklerin yanlış veya hatalı olmasından dolayı ortaya çıkacak tüm zararlardan Üye sorumludur ve Cose’nin bu bilgilerin gerçeğe aykırılığı nedeniyle uğrayacağı tüm zararları aynen ve derhal tazmin edeceğini kabul, beyan ve taahhüt eder.

4.6.Kişisel Veri Kullanımı. Üye’nin Cose Web sitesine üye olurken Üyelik Formunu doldurarak siteyi kullanmaya başlamasından itibaren kişisel verileri, cose.com.tr adresinden ulaşılabilen Aydınlatma Metni’nde detaylı bir şekilde belirtildiği gibi, toplama, kaydetme, düzenleme, kategorize etme, sınıflandırma, saklama, güncelleme, düzeltme, kullanma, analiz etme, değiştirme, yeniden düzenleme ve Türkiye’de ve/veya yurt dışında bulunan ve tamamı Aydınlatma Metni’nde sıralanan üçüncü kişilere aktarma ve bu kişilerce aynı amaçların gerçekleştirilebilmesi ve bu amaçların sürdürülebilmesi için işleme hakkına sahip olacaktır.

4.7.Bilgilerin Güvenliği. Alıcı, Web sitesine giriş yapmak için kullandığı kullanıcı adı ve şifresinin güvenliği, saklanması, üçüncü kişilerin bilgisinden uzak tutulması ve kullanılmasından tamamen kendisinin sorumlu olduğunu kabul, beyan ve taahhüt eder. Kullanıcının, kullanıcı adı ve şifre güvenliği, saklanması, üçüncü kişilerin bilgisinden uzak tutulması, kullanılması gibi hususlardaki tüm ihmal ve kusurlarından dolayı kendisinin ve/veya üçüncü kişilerin uğradığı veya uğrayabileceği zararlardan Satıcı’nın, doğrudan veya dolaylı, herhangi bir sorumluluğu yoktur.

4.8.Bilgilendirme. Alıcı, siparişe ilişkin  konularda bilgilendirme amacı ile kendisine internet, telefon, SMS, mektup, e-mail, faks vb. kanallardan erişilmesini kabul eder. 

4.9.Kanunlara Uyma. Alıcı, Satıcı’ya ait Web sitesini kullanırken yasal mevzuat hükümlerine riayet etmeyi ve bunları ihlal etmemeyi baştan kabul ve taahhüt eder. Aksi takdirde, doğacak tüm hukuki ve cezai yükümlülükler tamamen ve münhasıran Alıcı’yı bağlayacaktır.

1.10.Web Sitesinin Kullanımından Sorumluluk. Alıcı Web Sitesi kullanımı sırasında gerçekleştirdiği işlemlerden, kullanmış olduğu söz, ifade ve içeriklerden doğacak tüm hukuki ve cezai sorumluluğun şahsen kendisine ait olduğunu, işbu Mesafeli Satış Sözleşmesi hükümlerine ve/veya hukuka aykırı olarak Web Sitesi üzerinde gerçekleştirdikleri faaliyetler nedeniyle üçüncü kişilerin uğradıkları veya uğrayabilecekleri zararlardan doğrudan ve/veya dolaylı olarak şahsen kendisinin sorumlu olacağını, hiçbir şekilde Cose’nin sorumlu tutulamayacağını kabul, beyan ve taahhüt eder. Ayrıca bu gibi durumlarda Cose’nin, alıcının web sitesini kullanımını durdurabilme, yasal süreç başlatma hakkını saklı tutar.

5       FİKRİ MÜLKİYET HAKLARI

Üye, Cose Web Sitesinin tasarımı, metin, imge, html kodu ve diğer kodlar da dahil ve fakat bunlarla sınırlı olmamak kaydıyla Web Sitesine ait tüm unsurların Cose’ye ait ve/veya Cose tarafından üçüncü bir kişiden alınan lisans hakkı altında kullanıldığını kabul eder ve hiçbir koşul ve şartta Cose’ye ait marka, logo, ticari unvan bilgilerini Cose’nin yazılı onayı olmadan referans ve tanıtım faaliyetleri için dahi kullanamaz. Üye, Cose’ye ait telif, marka veya sair haklara tecavüz teşkil edebilecek veya haksız rekabet oluşturabilecek tutum ve davranış içerisinde bulunamaz veya söz konusu mevzuata aykırı olarak reklam faaliyetleri yapamaz.

Aksi takdirde, Alıcı, lisans verenler de dahil ancak bunlarla sınırlı olmaksızın, üçüncü kişilerin uğradıkları zararlardan dolayı Cose’nin karşı karşıya kaldığı tazminat, mahkeme masrafları ve avukatlık ücreti de dahil ancak bununla sınırlı olmamak üzere diğer her türlü zararları karşılamakla sorumlu olacaktır.

6       DEVİR

Alıcı, işbu Mesafeli Satış Sözleşmesi kapsamındaki hak ve yükümlülüklerini, kısmen veya tamamen, herhangi bir üçüncü kişiye devredemez. Satıcı işbu Sözleşme’den doğan hak ve alacaklarını Alıcı’nın ön iznini almaksızın Cose Kozmetik Sanayi ve Limited Şirketi’ne devredebilir.

7        RÜŞVETİN ÖNLENMESİ VE YOLSUZLUKLA MÜCADELE

Alıcı (i) rüşvetin önlenmesine ve yolsuzlukla mücadeleye ilişkin olarak uygulanacak tüm kanunlara, yönetmeliklere ve yaptırımlara (“Rüşveti Önlenme Kanunları”) uyacaktır ve (ii) Rüşveti Önlenme Kanunları uyarınca suç teşkil edecek herhangi bir faaliyette, uygulamada veya davranışta bulunmayacaktır. Alıcı işbu Mesafeli Satış Sözleşmesi süresi boyunca Rüşveti Önleme Kanunları’na uyum sağlamak üzere gereken tüm kural ve prosedürlere uyacağını taahhüt etmektedir.

8       GİZLİLİK

Alıcı, Satıcı’ın faaliyetlerine, iş bu Sözleşmenin maddelerine ilişkin herhangi bir şekilde edinmiş olduğu tüm bilgileri gizli tutacak ve Türk kanunlarının zorunlu hükümleri uyarınca gerekli görülen durumlar haricinde, Cose’nin ön yazılı onayını almadan sözü geçen bilgileri ifşa etmeyecektir ve kesinlikle kullanmayacaktır. Bu gizlilik yükümlülüğü bu Sözleşmenin herhangi bir sebeple feshedilmesi veya sona ermesi halinde de geçerli olmaya devam edecektir. Alıcı işbu gizlilik yükümlülüğüne uymaması halinde Satıcı’nın uğrayacağı zararları tazmin edecektir.

9  MÜCBİR SEBEPLER

Tarafların kontrolü dışında kanunlar, yönetmelikler, direktifler uyarınca ve yetkili merciler tarafından alınan kararlar ve yangın, sel, deprem, toprak kayması, salgın hastalık, savaş, yaygın şiddet eylemlerinin (bunlarla sınırlı olmamak üzere) meydana gelmesi ve/veya piyasa koşulları nedeniyle ya da sosyal gelişmeler sebebi ile Cose işbu Mesafeli Satış Sözleşmesi ile belirlenen yükümlülüklerinden herhangi birini geç veya eksik ifa etme veya ifa etmeme nedeniyle yükümlü değildir. Alıcı bu durumda Cose’den herhangi bir talepte bulunamaz.

10          İHLAL 

Alıcı’nın işbu Sözleşme hükümlerini ihlal etmesi halinde, Cose kendi inisiyatifine dayanarak ve önceden haber vermeden Sözleşmeyi feshedebilir, Alıcı’nın Web sitesine erişimini engelleyebilir. Bu durumda Alıcı, cezai ve hukuki olarak şahsen sorumlu olacaktır. Alıcı, ayrıca Cose’yi iştiraklerini ve bağlı kuruluşlarını, Web sitesinin hukuka aykırı kullanımı ile ilgili olarak Cose aleyhinde herhangi bir üçüncü şahıs tarafından öne sürülebilecek her türlü talep, zarar, sorumluluk, iddia veya gidere karşı Cose’yi (vekalet ücretleri dahil olmak üzere) muaf tutmayı ve tazmin etmeyi kabul eder.

11        DEĞİŞİKLİKLER

İşbu Sözleşme uyarınca yapılacak tüm değişiklikler Cose’nin takdirine bağlı ve tek taraflı Cose Web Sitesi’nde ilan edilmek üzere yapılacaktır.

12      BÖLÜNEBİLİRLİK

İşbu Sözleşme’nin bir hükmünün herhangi bir yargı alanının kanunları uyarınca geçersiz, kanuna aykırı veya uygulanamaz olması halinde, ilgili yargı alanında, kalan hükümler geçerli, hukuka uygun ve uygulanabilir olmaya devam edecek ve sözü geçen hükümden etkilenmeyecektir.   

13        BAŞLIKLARIN YORUMLANMAMASI

 Sözleşmedeki başlıklar referansların kolaylaştırılması için konulmuştur ve bu Sözleşme’nin yorumlanmasını etkilemeyecektir.

14    YETKİ

 İşbu Sözleşmenin uygulanmasında, Gümrük ve Ticaret Bakanlığınca ilan edilen değere kadar Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri ile ALICI'nın veya SATICI'nın yerleşim yerindeki Tüketici Mahkemeleri yetkilidir. Taraflar, şikâyet ve itirazları konusunda başvurularını, Gümrük ve Ticaret Bakanlığı tarafından her yıl Aralık ayında belirlenen parasal sınırlar dâhilinde tüketicinin mal veya hizmeti satın aldığı veya ikametgâhının bulunduğu yerdeki tüketici sorunları hakem heyetine veya tüketici mahkemesine yapabilir. 

Çerez Kullanımı

Size daha iyi bir hizmet sunabilmek için çerezlerden yararlanıyoruz. Web sitemizi kullanmaya devam ederek çerezleri kullanmamıza ve reklam çalışmalarında yer alması amacı ile işbirliği içinde olduğumuz kuruluşlarla paylaşılmasına izin vermiş oluyorsunuz. Ayrıntılı bilgiye Çerez Politikası’na tıklayarak ulaşabilirsiniz.